söndag 8 augusti 2010

Kort uppdatering

Oj vad tiden går fort. Snart är semestern slut och man skall bege sig tillbaka till jobbet. Isabella skall börja på nygammalt dagis och Marcus skall skolas in. Som väl är har jag en vecka kvar på semestern så man hinner få ordning på allt klubbengagemang innan jobbet drar igång. September är en hektisk månad med tävlingsledarjox, MH och så hade jag tänkt hinna tävla själv också.

Veckan som gick spenderade jag i Kosta på läger med föreningen Treböken. Mycket trevligt, tusen tack Torun för att du fick med mig på detta. Träning från morgon till kväll med mycket trevligt och kunnigt folk. Både Frank och Qvittra fick sig en hel del fin-fina spår i de småländska skogarna. Upplet och lydnad blev det också en hel del träning av. Frank fick lära sig vad som kan hända om man försöker sig på att byta saker i uppletanderutan. Grupptrycket segrade kan man väl säga he, he.

Idag har vi roat oss med att tävla i lydnad. Detta var en av de saker som jag inte lyckades träna under lägret. Har inte gjort ett lydnads-lydnadspass på den da'n jag minns. Tydligen så var Franks minne inte helt bortblåst även om han inte utförde momenten lika bra som han kan göra. Fria följet får nog räknas till dagens höjdpunkt där betyget blev 8,5p :-). Med tanke på att målbilden ligger på 8 så var jag tämligen nöjd. Han uppvisade vissa busstreck i samband med andra moment men i det stora hela skötte han sig väl. Jag höll mig lugn och lyckades undvika den vanliga nervositeten vilket är en seger i sig. Slutresultatet blev en andraplacering och ett förstapris på 271p. Nu får vi väl se till att håva in ett tredje förstapris så vi får oss ett litet LP.

Det var allt för denna gång.

Tjingeling

3 kommentarer:

Carina sa...

Oj! GRATTIS!!!!!
8,5 är ju finfint ju, han blir bara bättre och bättre Frankispankis. Som ett årgångsvin, mognar med tiden.. (Narni kör tvärtom)
Vi kom hem igårkväll, och är hemma tills tisdag iallafall.. blir det skitväder så kanske vi stannar hemma, vi får se... Vi hörs av på telefon!
KRAM

Yvonne o Vilja sa...

Men hallå hoppsan!
Här prtar man i godan ro om annat och inte en aning om detta!
GRATTIS GRATTIS som tusan!!
Grymma ni e!!!

Ett till kirrar ni hur lätt som helst!
KRAMIS

Gullan sa...

Tjohoo, vad ni är bra!

Nu har du visat Frankie boy var skåpet ska stå.

Kram Gullan & Bröderna